Marketing u javnom sektoru
Cilj predmeta
Upoznati studente sa ulogom i principima primene marketinga u organizacijama javnog sektora i obučiti ih za planiranje, realizaciju i kontrolu aktivnosti marketinga iz perspektive kreiranja vrednosti.
Ishod predmeta
Stečena znanja, sposobnosti i veštine potrebne za upravljanje marketingom javnih usluga, kroz kreiranje, isporuku i komunikaciju vrednosti za korisnike.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava: Specifičnosti javnog sektora i javnih usluga u kontekstu primene marketinga. Novi javni menadžment i implikacije na marketing javnih usluga. Razvoj usluga i orijentacija na kupca/korisnika. Logika usmerena na usluge i osnove relacionog marketinga. Kvalitet usluga. Ponašanje i očekivanja kupaca/korisnika. Kreiranje i isporuka vrednosti za korisnika. Koncept zadovoljstva korisnika. Ispitivanje zadovoljstva korisnika. Istraživanja za potrebe kreiranja strategije marketinga javnih usluga. Analiza okruženja. Instrumenti miksa javnih usluga. Karakteristike javnih usluga. Cena javnih usluga. Način isporuke javnih usluga. Aktivnosti promocije i komunikacije javnih usluga. Značaj i organizacija prostora u okviru koga se pružaju usluge. Proces pružanja usluga. Uloga zaposlenih koji pružaju usluge. Primena koncepta brenda u domenu javnih usluga. Brendiranje gradova i država. Upravljanje marketingom javnih usluga. Socijalni marketing. Uloga marketinga u razvoju eUprave. Dimenzije i strategije marketinga u eUpravi.
Praktična nastava: Analiza primera iz prakse. Ispitivanje stanja primene marketinga u javnim uslugama u Srbiji. Izrada plana marketinga javnih usluga. Simulacije rešavanja konkretnih primera. Izrada i odbrana projektnog rada.
Literatura
Kostić-Stanković, M., Filipović, V., & Štavljanin, V. (2017). Marketing, Beograd: FON
Cicvarić Kostić, S., Komunikacije i relacioni marketing: primena u javnoj upravi, Zadužbina
Andrejević, Beograd, 2011.
Proctor, T., Public Sector Marketing, Prentice Hall, Edinburgh: Pearson Education Limited, 2007.
Materijali sa predavanja i vežbi
Dodatna literatura prema potrebi, a u skladu sa dogovorom sa predmetnim nastavnicima i saradnicima
STRUKTURA OCENE
aktivnost u toku predavanja 10 poena
usmeni ispit 60 poena
izrada i odbrana projektnog zadatka 30 poena