Marketing modeli

Cilj predmeta

Upoznavanje sa modelima i oposobljavanje za primenu velikog broja naprednih tehnika i modela koji obezbeđuju osnovu za donošenje kvalitetnih odluka u marketingu. Predstavljeni modeli omogućavaju vođenje procesa strateškog planiranja, definisanje instrumenata marketing miksa i kontrolu marketing aktivnosti.

Ishod predmeta

Studenti će steći potrebna znanja i veštine za izgradnju i primenu marketing modela u realnim situacijama kako bu unapredili donošenje odluka u marketingu.

 

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava: Marketing inženjering i marketing modeliranje. Model odziva tržišta. Model dekompozicije tržišnog učešća. Segmentacija. Pozicioniranje. Strateška analiza tržišta. Strateško donošenje odluka. Razvoj marketing programa. Modeli u razvoju proizvoda. Modeli u marketinškim komunikacijama. Modeliranje u prodaji i izboru kanala. Modeliranje cene. Modeliranje odnosa sa potrošačima. Životna vrednost potrošača. Marketing istraživanja. Marketing informacioni sistemi. Moderna primena modela.

Praktična nastava: Revizija potrebnih znanja za modeliranje. Softverska podrška. Procedura segmentacije. Metode segmentacije. Perceptualne mape. Joint-spejs matrica. Tražnja i analiza trendova. Životni ciklus proizvoda. Modeliranja ulaska i izlaska sa tržišta. Portfolio proizvoda. Modeli planiranja proizvoda. Kondžoin analiza i razvoj proizvoda. Predviđanje prodaje. Marketing testiranje. Efekti oglašavanja. Budžetiranje. Izbor medija. Modeliranje prodajne snage. Modeliranje prodajne teritorije. Izbor kanala. Planiranje cene. Interaktivno određivanje cene. Cena linije proizvoda. Efekti unapređenja prodaje. Agregatni model unapređenja prodaje. Modeli CLV. Primena dejta majninga u marketingu. Studije slučaja

 

Literatura

Osnovna:

Les Oakshott, Essential Quantitative Methods for Business, Management and Finance, Palgrave Macmillan, 2006

Materijali nastavnika

 

Dodatna:

Davis, John, Measuring Marketing: 103 Key Metrics Every Marketer Needs, John Wiley & Sons, Inc, 2006

Farris, W. Paul, Neil T. Bendle, Phillip E. Pfeifer i David J. Reibstein, Marketing Metrics: The Definitive Guide to

Measuring Marketing Performance (2nd Edition), Wharton School Publishing, 2010

Lilien, L. Gary i Arvind Rangaswamy, Marketing Engineering, Revised Second Edition, Trafford Publishing, 2006.

 

STRUKTURA OCENE

 

Aktivnost u toku predavanja                           10  poena

Praktična nastava, zadaci                               20  poena

Seminar-i                                                           40  poena

Pismeni ispit                                                      30  poena