Medijske komunikacije

Medijske komunikacije 2018 - tabela sa poenima.pdf

Cilj predmeta:

Sticanje znanja iz oblasti planiranja medijskih kampanja i integrisanja funkcija oglašavanja i odnosa s medijima, u okviru marketinške i korporativne komunikacije.

Ishod predmeta:

Izgrađena sposobnost i poznavanje metodologije planiranja, realizacije i evaluacije integrisane medijske kampanje. Uspešna primena stečenih znanja u upravljanju medijskim imidžom organizacija, kroz integrisanje funkcije odnosa s medijima i oglašavanja.

Sadržaj predmeta:

Teorijska nastava

Funkcija i ciljevi medijske komunikacije. Uloga medijske komunikacije u korporativnim i marketinškim komunikacijama. Vrste i karakteristike medija. Novi mediji u funkciji poslovne komunikacije. Analiza potencijala mas-medija za realizaciju komunikacije. Specifičnosti televizije, radija, štampe i Interneta. Analiza nacionalne i globalne medijske scene. Odnosi sa medijima. Organizaciona rešenja odnosa s medijima kao poslovne funkcije. Specijalizacija unutar funkcije odnosa s medijima. Osnovne tehnike i sredstva za uspostavljanje odnosa s medijima. Planiranje medijske kampanje. Definisanje cilja medijske kampanje. Izbor medija. Izbor i ovlašćenje portparola. Formulisanje ključne poruke. Strategije odnosa s medijima. Strategije odnosa s medijima u kriznim situacijama. Saopštenje za javnost. Konferencija za novinare. Medijski događaji. Nastupi u medijima. Intervjui i tehnike odgovaranja na novinarska pitanja. Nove medijske forme. Oglašavanje. Proces planiranja i realizacije oglasne kampanje. Jedinstvena prodajna ponuda. Kreativne strategije u oglašavanju. Planiranje i zakup medija. Korporativno oglašavanje. Integrisanje oglašavanja i odnosa s medijima. Etički standardi medijske komunikacije. Merenje i evaluacija efekata medijske komunikacije. Pres kliping i media monitoring. Udeo u oglašavanju. Analiza medijskog sadržaja.

Praktična nastava

Izrada media plana. Simulacija konferencije za novinare. Vežbe pisanja saopštenja za javnost. Vežbe javnog nastupa. Simulacije intervjua za štampane i elektronske medije. Vežbe plasiranja informacija u medijima. Analiza novih medijskih formi. Analiza etičnosti prakse odnosa s medijima. Izrada modela za evaluaciju kampanje odnosa s medijima.

Literatura:

Vlastelica T., Medijska kampanja – publicitet i oglašavanje, Zadužbina Andrejević, Beograd, 2007.

Vlastelica Bakić T., Lalić D., Primeri dobre prakse odnosa s javnošću 2013“, FON, Beograd, 2013.

Struktura ocene:

Aktivnost

Broj poena

Aktivnost u toku predavanja

10

Izrada i odbrana projektnog zadatka

30

Usmeni ispit

60